Alla inlägg under december 2008

Av Ida Kristiansson - 7 december 2008 12:30

Typisk de är redan söndag .... snacka om att  tiden bara   försvinner .....

Igår gjorde vi inte ett smack på heela dagan bara tog de lungt... vi sov ju till halv ett  för vi kom hem 03.30 ifrån  Agelica o Tomas  efter all monopol o spelande:P men  HALELJUJAAA för tunnelbana  går heeela natten :D
 Skämtade med Agelica  där vi 03 tiden att " ja vi se vi 9 i morgon då.. vi ska bara hem och sova liiite " * haha*
Under dagen  gjorde jag raggmunkar... * farligt gått!!*   spelade liite  gitarr hero  bara almänt lata oss liiteeee

Men sen ****** DDAMMTADA****** fick jag ett Mejl av en av de jobb ja söökt  ett tillde där köket som gör mat till små barn  =)  60% jobbet. ska på interjuv där på tisdag  klockan 15.00  vid östermalm. *** HÅLLA TUMMARNA*

Sen vid  18.30 undrade agelica om vi ville  hänga med på bio och se den nya  filmen me DECAPRIO * body of lies*
 Vi gick på rogoletto för de andra biograferna va sååå fullsmockade eftersom den hade permiär i fredags...
Så filmne började vi 9 så de där skämtet jag drog tidigare att vi skulle ses 9 (dagen efter) fick ju  mening (hahah) INTe planderat I allafalll
de handlade om irak och USA . USAS CIA agent ( dikaprio) skulle  åka till  till....  jordanien nånstans där ock  försöka fånga en farliga  terorist boss.   masssaa saaaaker hände .. ganska så intresann men de va  lite  inbakad information i filmne så man  måste noo se den  igen för att fatta  EXAKT alla ahde lite egna uppfattade åsikter  =P
  Men  Vi satt på * balkongen* överalla andra  Läääänst bak ock jag ahd eint med mej glasögonen så had elite svårt att  läsa texten så jag  missade noog liite... mej sjäcla gandlingen fatta jag iallafalll =P

 jage  nog  blind jag ser ingte längre... måste gå syntesta mej igen... köpa ett par glasögon...   prova de ett Par URRRRR snygga på eye center  men de kosta upp moot 5-6 000 men vi få se...   dem säger ju att  man e smart om man ha r de o jage  ju smat så..  =D

 chao chao

Av Ida Kristiansson - 6 december 2008 18:30

---------------------------------------------FREDAG--------------------------------------------------------

13.15  åkte jag och peter in till stan för att träffa Angelica och Tomas för att gå på lite jul marknad kring centralen och kungsträgården.

Det var ju inte tok mycket folk för de va ju så tidigt på eftermiddagen  folk hade ju inte  slutat än :P
Innan vi träffade  de andra sälskapet så gick jag o peter in på sadys för att ta  nåt att äta vart  en  tonfiskwrap och en  thaikyckling-varm macka  =) Mmmmm.

  After that  gick vi runt där och kollade på lite rostade madlar, pälls mössor . munkar , muffins , krimskrams, Mycket strumpr. och allt va de finns på marknader :P
 Kom till kungsträgården  till denan berömda is bana alla åker runt runt runt och lite runt.
 allt ifrån äldre personer till ungdommar  till små söta  barn som hoppade fram på krillorna  för att envisas om att de kan själva,¨
  sen var de ringdansen o nå   snubbe som  drog med sig alla på banan:


                         


Snacka om Darin me ett par brud stalkers efter sig =)=)=)

Sen senare  köpte jag 10 par strumor  för  100 kr  jag som verkligen behöver  strumpor =D
 sedan vi 15 tiden åkte vi hem till Agelica och tomas  för att fika me våra MEGA muffins som peter köpt och nåågra munkar :P
 vi skulle senare vi 18 tiden laga  hemma gjord pizza (2st)
1- med skinka ost halva med banan curry och peperonikorv
och den 2-dra med   tackokryddad köttfärs...
Fy va bra  dem blev  mätt som en jävla gris vart man iallafall :P
 vi spelade lite tjuv och polis , jakten på den försvunna diamanten .. sen såg vi på time out och  parlamentet faaasiken så kul med robert gustafsson och björn gustavsson

Vid 22-23 började vi spela liite monopol... de va såå jädra länge sen man gjorde de :D  braa kul om man e flera :D
Peter åkte ut först sen tomas .. kvar var jag och Angelica för vi ägde de dyraste gatorna och massa hotell på dm också :P
 så vi 12 tiden  åkte peter och tomas ut och  i 2 timmar minst satt jag och angelica  fram o tillbaka me pengar  om att gå på tomterna  och inkasera  sälja köpa  hus och hotell
 Men vi 02.00 så ägde jag allla 500 $ lapparna ( högsta man kan ha) så angelica had e  näästa inge chans kvar  så hon gav upp ;:D sen  besluta vi oss för att kanske ta o åka hem :P klockan va ju  närmare halv 3 när vi gick  =P
 HALLELULJA för att  t-bana går heeela natten på helgen  =D
 
 så va vi hemma vid  halv 4  och sommnade direkt...  =D=D

 ja man kan ju inte påstå att  vi 4  inte gillar varandra iallafall för 13.30  - 02.30  fär ju fasiken 13 timmar..

 så 13 timmar  umgicks vi me varndar ganska imponerande ;D

 Tjohej =D

Av Ida Kristiansson - 1 december 2008 23:30

Hej igen... Nu är man  arbetslös nästan iallafall..
trodde vi skulle jobba så där ca 2 veckor till men det vart  visst inte så.. vi får jobba  näästa helg sen ere goood bye thaimex. så denna vecka fram till fredag lördag så är vi lediga  både jag och peter.  så länge ahr jag inte vart ledig sen jag  började på thaimex.

Gick ju i skolan då (på vardagar) sen  jobbade jag där på helgen... efter skolan   jobbade ja  heela sommarne fram tills nu ...

Så va ska man hitta på med all td ?.. jag är glad att jag  är  arbetslös men jag vill inte vara de så länge .. kanske en månad eller så. sen blir de lite trååkigt men  en månad -4 veckor är lagom att  lata sej liite  =D

 Angelica o rand är ju också arbetslösa (eller Angelica *var* arbetslös) fram tills idag. så ringdede om ett jobb hon fick... samma dag jag blir av med jobbet  får hon ett... de jävla typiskt  jag som hade ett fram emot våra tidslösa dagar tillsammans .. 
Men jag ska jo söka varie dag nu  lite jobb hela tiden... har redan sökt 4 idag ... kanske inte så  många men   bättre en inget... kanske 5 jobb om dagen .. ere för lite?

Iallafall idag åkte jag peter angelica o rand  till IKEA ;D
dem skulle handla lite små saker så jag o peter har ju inte så mycket för oss så varför inte :D 
Så gick vi runt där på ikea runt runt runt hittade lite så saker vi köpte  3 fina glas burkar att sätta macaroner /spagetty och  nått litet i den lilla burken ;D  lite frys påsar och matlådor :D tog oss lite ikea korv det är ju ett  måste  när man är på ikea eller hur  =D?

sen åkte vi hit hem och agelica o rand fick se ur vi bodde ... kanske inte så illa.. =) fikade lite prata massa strunt..
så kom vi fram till att peter skulle följa med rand och agelicas pappa till tyskland och  köpa litee =)

Jag  och agelica ska ha tjej kväll med mat och lite snacks  film o kanske liite kareoke  =D  tur att gubbarna inte är hemma så vi kan rocka loss lite  =) tro noog de kommer bli suuper : =)=)=)=)=) =D

kan ta lite  bilder  när vi  rockar så kan ni få se sen ... =) maaaybeee


                                    

Presentation


Det jag som är Ida, men det vet ni ju antagligen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards