Alla inlägg under juni 2009

Av Ida Kristiansson - 25 juni 2009 10:00

Jaha  =D
Nu blir det bara mörkare o mörkare  nu har vi passerat midsommar  =D ( vad neggo jag är haha )
Men värmen kom nu iaf slut på allt regn fast jag gillar regn så de gör ju inget =D.

Vaknade nyss jag känner miig en aning seg... de så varm hemma så man vet inte va v amn ska ta vägrn man kan typ inte öppna ett föster för de är varmare ute så  så där 21 grader i skuggan. dåå ska man ju va uute =D men jag vet inte va ja ska göra.. kanske ta  ut tuss sätta mjej på en gräss plätt o bara  sitta dära.. mmm låter sköönt men tråkigt.

Igår jobbade jag på il piatto i sundbyberg . ( strö jobbar fram tills at jag  börjar på heltid i Farsta).
Det avr nog den största  il piatto som finns. ett bra tystem man vart inte förvirrad  ett bra  bongsystem ( ett lapp sistem som des tår man man betsällt och vilket bord de ska till). stort o rymligt. gämfört med il piatto nere i saluhallarna på medis  där vare trongt som attan.. baren o köket var på samma stäklle ungefär o där fanns inge bongsystem. utan där vare förkortingar  av maträtterna enrskrivet på att  pappers block ark, men   folk som skrev som kråkor.. så man kudne inte tyda de va som stog .. och inge bord plasering nummer heller så man fock skrika i lokalen om de va någon som ahde beställt detta  eller inte  ibland vare flera så visste man inte omd e va föra eller... inte...  men iallfall, ja ska jobba i morgon och på måndag .  så det blir ungefär var annan dag  såp de skönt o smyg starta lite sådär innan de verkliga  börjar på allvar pankbomm!!.

På midsommar var vi hos peter bror nere i Linköping.  Men fint väder och masssor av mat och snapps   två gooda jordgubbs tårtor. vid 12 tiden åt vi luch först de va  korv o köttbullar o ägg massa sill ( blää). potatis  o snapps =p
inge snapps för mej fy va äckliigt. apter skulle köra hem sen så inte för han heller =D.
sen vi 2-3 gick vi  en bit till folkets park ( eftersom de är mitt ute på landet så ) vare  stor äng aktig ställe gallemdags traktorer som hade sögrinds alkig släp som kan kuden få åka o midsommar stången och ett mimi lotteri som man kuden vinna små skit i  =D riktig gammeldags  grejjs :D vi satte os o åt tårat o  lyssna på små grodorna o allt de dära.. =D. på kvällne sen  var de peters bor s specialle !!!!!! grillat :D MMMM grillat  så gååt m backon o kött o  vitklösk sås masa go sallad o ost orv o allt jag åt så ja sprack fan.. sen vi 11 tiden åkte vi hem tills psters förälrar  o sov =D och som cous cous och tuss vänade.



                

Presentation


Det jag som är Ida, men det vet ni ju antagligen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards